"Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління,
треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє".
А.Барбюс
Історія комунального закладу Київської обласної ради «Таращанський навчально-реабілітаційний центр» розпочалась в 1961 році. Двадцять дев’ятого жовтня на подвір’ї красивої новобудови, яка виросла в мальовничому місці на північній околиці Таращі , вперше пролунав шкільний дзвінок. Це відчинила двері для 780 вихованців з усіх куточків колишнього Радянського Союзу – Таращанська школа-інтернат. В школі-інтернаті навчались діти-сироти, діти з багатодітних та малозабезпечених сімей, а також діти, що мешкали в мікрорайоні в якому знаходилась школа-інтернат. У вересні 1980 року, після реорганізації, Таращанська школа-інтернат набула статусу допоміжної. Більше 460 дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, дітей з проблемами психофізичного розвитку, знайшли тут свою другу домівку. В 2009 році школа була реорганізована в комунальний заклад Київської обласної ради «Таращанський навчально-реабілітаційний центр» – освітній та корекційно-відновлювальний заклад освіти для дітей з особливими освітніми потребами зумовленими складними порушеннями розвитку (порушення інтелектуального розвитку у поєднанні з раннім дитячим аутизмом, дитячим церебральним паралічем, синдромом Дауна). Діти з граничною інтелектуальною недостатністю можуть бути зараховані до навчання у групах ПТН.
В структуру Таращанського навчально-реабілітаційного центру входять :
1. Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І – ІІ ступеня.
І ступінь – підготовчий клас - 4 клас. Ліцензований обсяг 40 осіб, відповідно до ліцензії на впровадження освітньої діяльності у сфері повної загальної середньої освіти за рівнем початкової освіти.
ІІ ступінь – 5-10 класи (10 клас з поглибленою професійною підготовкою для дітей, які за станом здоров’я можуть оволодіти певними професійними навичками). Ліцензований обсяг 70 осіб, відповідно до ліцензії на впровадження освітньої діяльності у сфері повної загальної середньої освіти за рівнем базової середньої освіти.
тимчасове індивідуальне (дистанційне) навчання за медичними показниками.
2. Реабілітаційне відділення
Медична, психологічна, фізична, соціально-побутова реабілітація та надання реабілітаційних послуг згідно з програмою реабілітації дитини з інвалідністю.
3. Групи професійно-технічного навчання, в яких проводиться підготовка кваліфікованих робітників на рівні Держстандартів професійно-технічного навчання (Ліцензія МОН України), за професіями :
«Штукатур»;
«Маляр»;
«Швачка».
Основним завданням закладу є створення необхідних умов для отримання учнями системи загальноосвітніх знань, необхідних для соціальної адаптації та допрофесійна підготовка дітей з ООП. Для цього створені всі необхідні умови. В закладі працює 5 майстерень: зі слюсарної, столярної, малярної, швейної справ та теплиця. Якісний та кількісний склад педагогічного колективу:
«Вчитель-дефектолог» – 19
«Спеціаліст вищої категорії» – 22
«Спеціаліст І категорії» – 13
«Спеціаліст» – 8
«Вчитель-методист» – 2
«Старший вчитель» – 9
«Старший вихователь» – 3